مدیر عامل جدید اپل کیست؟
موبایل و تکنو لوژی
اطلاعات کلی درباره موبایل
چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: 16:30 ::  نويسنده : good boy

اپل بعد از سال‌ها بالاخره خود را آماده می‌کند تا خبر افت سود خود را اعلام کند، این موضوع باعث می‌شود که این سوال برای هیئت مدیره اپل مطرح شود که آیا تیم کوک برای این پست مناسب است یا خیر؟ و اگر مناسب نیست چه کسی بهترین انتخاب برای این پست است؟

 

  بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل برای سه ماهه اول سال یک افت 2 درصدی سود را اعلام خواهد کرد در حالی که سود اپل تا کنون هر سه ماهه 10 درصد افزایش داشته است و اگر فکر می‌کنید این موضوع که سود اپل افت داشته به اندازه کافی بد نیست بهتر است بدانید که علاوه بر این کاهش سود میزان فروش اپل تنها 18 درصد افزایش پیدا کرده که از سال 2009 این میزان کمترین رشد بوده است.

 

 

اما در میان این خبرهای بد شاید خبر خوب برای اپل این باشد که محصولات اپل هنوز هم محبوب هستند، تحلیلگران تخمین می‌زنند که اپل 48 میلیون آیفون، 22.4 میلیون آی‌پد و 5.1 میلیون مک را به فروش رسانده است.

 

علاوه بر این اپل مشغول یک مبارزه تمام عیار با سامسونگی است که 80 مدل گوشی مختلف را دارد.

 

بنابراین برای اینکه اپل بتواند در این رقابت باقی بماند باید سودی را که به دست می‌آورد دائما افزایش دهد. اپل شاید برای اینکار یک روز تصمیم بگیرد که گجت‌هایی ارزان قیمت تر را در کنار این گجت‌های گران قیمت خود تولید و به فروش برساند.

 

اپل همیشه گجت‌های با کیفیت بسیار بالا و گران قیمت تولید کرده است و سود سرشاری نیز از این گجت‌ها به دست آورده است اما اینکار فقط در زمان استیو جابز جواب می‌داد اما استیو شخص دیگری به نام تیم کوک را در جای خود نهاد که بیشتر در زمینه زنجیره تامین یک حرفه‌ای است. او شاید تا به حال با مشکلات زیادی برخورد کرده است و به خوبی از پس حل آن‌ها برآمده است اما هنوز کوک نتوانسته یک منبع پردرآمد برای به دست آوردن سود بیشتر برای اپل نشان دهد.

 

سوال اصلی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تیم کوک می‌تواند مانند استیو جابز یک محصول انقلابی را که دنیای تکنولوژی را تکان دهد معرفی کند؟ از سال 2012 اپل تا کنون 100 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده است که تمام این‌ها ناشی از این می‌شود که اپل یک محصول انقلابی را بعد از استیو جابز معرفی نکرده است.

 

اما سوال اینجا است که چه کسی می‌تواند جای تیم کوک را بگیرد که به روحیه استیو جابز نزدیک باشد؟

 

یکی از افرادی که شاید در اینجا یک گزینه خوب به حساب بیاید Jony Ive است که طراح محصولات اپل است تا ماه دسامبر Jony Ive تنها مسئول طراحی سخت افزارهای اپل بود و در ماه دسامبر مسئولیت طراحی نرم افزاری  اپل نیز به این شخص سپرده شد.

 

مشخص نیست که این شخص مناسب این سمت در اپل است یا خیر اما همه می‌دانیم که در محصولات اپل بیشترین نقش را طراحی داشته است و زنجیره تامین نقش دوم را داشته است و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که اپل به فکر شخصی برای مدیریت خود باشد که بیشتر در زمینه طراحی حرفه‌ای باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و تکنو لوژی و آدرس techman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 748
بازدید کل : 33749
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1